Monday, February 2, 2009

HMT 329: Meet Uncle Hussein



Lagu Untukmu

Tiada bintang

Dapat menerangkan hati yang telah dicelah

Bagaiku lumpuh tak mampu berdiri

Aku tetap begini

Takkan berubah kerna aku tetap aku

Dan lalu rindumu bukanlah aku


Bahagia kau dan fikiranmu

Berbeza

Kau dan juga aku

Dua hati yang tak mungkin bersatu


Apakah aku

Hanya boneka yang sering engkau mainkan

Yang dikawal oleh jari-jarimu

Ku punya hati dan perasaan pernahkah engkau fikirkan

Cukup cukup oh cukuplah


Tak faham tak faham

Tak dapat ku faham

Melayan sikapmu perawan

Berbeza-berbeza

Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa

Bebaskan bebaskan

Kunci dilepaskan

Kita tidak sehaluan

Cukuplah sudahlah
Sampai di sini saja

Hubungan kita berdua

Pada pendapat saya, lirik lagu " lagu untukmu" ini yang menyampai perasaan kepada pendengar. Penyanyi ingin membangkitkan perasaan dan pengalaman pendengar-pendengar. Penyanyi cuba menerangkan perasaan cinta tetapi terpaksa berpisah kepada pendengar melalui lirik lagu ini. Perasaan 'pahit dan masam' ini sebenarnya dimiliki oleh perempuan. Oleh itu, penjiwaan lagu ini berbeza kerana dinyanyi oleh lelaki.

No comments:

Post a Comment